Tuesday, September 4, 2012

waHai BaKaL ImaMKu...

wahai bakal imamku,

                 saat nukilan ini terhasil, hatiku terdetik adakah aku cukup baik untuk dirimu...adakah aku cukup sempurna untuk melengkapi dirimu..? diriku tidak akan pernah bisa menjadi sempurna untuk dirimu kerna dirimu juga tidak pernah kan jadi sempurna..dan dengan ketidaksempurnaan itu maka akan melengkapi sesama kita..


wahai bakal suamiku,

                 apakah yang ada pada diriku sehingga engkau bakal terpaut kepadaku..? adakah engkau bakal mencintaiku hanya kerna rupa..? namun sesungguhnya aku bukan wanita idaman malaya yang punya wajah sebujur telur, yang punya mata seindah mutiara, yang punya bibir merah bak delima...sekiranya itu yang kau cari maafkan aku kerna aku tak mampu untuk memenuhinya...namun kurniaan Illahi memadai untuk aku bersyukur atas kurniaanNya..

wahai bakal pemilik jiwa ragaku,

                adakah engkau bakal mencintaiku kerna harta kekayaanku..? sekali lagi aku ingin meminta maaf kepada dirimu kerna aku tidak pantas memenuhinya...aku bukanlah seorang anak hartawan maupun jutawan...aku anak kebanyakan yang punya kehidupan yang penuh dengan sejuta rahsia yang belum engkau ketahui...namun rezeki yang Allah beri tetap disyukuri...

wahai bakal bapa kepada anak-anakku,

                 aku perlu dikau untuk membimbing ku hingga ke jannah...aku memerlukan dirimu untuk menghabiskan sisa-sisa hidupku mencari keredhaanNya..aku memerlukan dirimu kerna engkau tercipta untukku...Allahurabbi, andai diriku adalah tulang rusukmu yang kau cari selama ini maka ambillah diriku..jangan persiakan diriku...

                 sesungguhnya Hawa itu tercipta dari tulang rusuk Adam..bukan dari kaki untuk dihenyak dan dipijak..bukan juga dari kepala untuk kau junjung..tapi dekat bahu untuk kau lindungi dan dekat dengan hati untuk kau sayangi...aku tahu sikap bakal banyak yang tidak akan menyenangkanmu...maka sekiranya ia menyakiti maka maafkanlah diriku..

                 persiapkanlah dirimu dengan agamaNya, persiapkanlah dirimu kerna kau bakal membimbingku...aku amat memerlukan dirimu...seberapa lama yang engkau mahu aku sanggup menunggunya wahai bakal pemilik hatiku...InsyaAllah, aku juga bakal persiapkan diriku..

buat bakal pasanganku sehidup semati jika diizinkan Allah..moga kita dipertemukan jodoh dalam kerahmatanNya..walau diriku bukan yang pertama namun biar diriku menjadi pemilik hatimu yang permenant..
               

nukilan sanubari,
nurcahaya
01:56 am
sendirian di dalam bilik...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...